Nr 2 och årliga kennelträffen.

Japp där satt den! Parning nr 2 och Frigg hann knappt ut ur bilen förrän de fick till det.

Så nu är parning nr 2 gjord. I morgon kör vi sista parningen vid 16-tiden. En övernattning till och sen bär det hemåt för mig och Friggan.

Kennelträff ja. Vi har kennelträff varje år efter utställningen i Eslöv. I år var det en söndag och en söndag som gjorde uppehåll mellan alla regnskurar som ska komma och som har varit. Vi träffades utan koppel, åt gulaschsoppor och umgicks. Här kommer lite bilder.

Ja vi var ett stort gäng som samlades, dock fattades väldigt många kära valpköpare.







Jag tror inte det är sant men det ser ut som att jag missat att ta bilder på Klingavalparna :-( Jag kan i alla fall inte hitta fotot. Någon som tog så får ni gärna sända bilderna till mig. Åh vad jag retar mig :-(

Vi började med utställningen och kl 14 öppnade vi dörrarna till vårt hem. Vi hade krav om att ta av koppel när man kom innanför grindarna och så många hundar som bara lekte och hade kul tillsammans. Det är en av anledningarna till att jag älskar schapendoes så mycket <3

Daniel hade gjort en kombinerad Rallylydnad/Rallymix/Agilitybana...



När leken var avklarad bjöd vi på hemmalagad gulaschsoppa (tusen tack älskade D och svärmor samt mor och far som hjälpte till med allt).

En "vanlig" och en vegansk variant.



Det var riktigt uppskattat med soppan så det är väl något vi får införa som tradition :-) Eller hur Sandra?

Ja det var en helt underbar dag och sist, men inte minst, var våra långväga gäster kvar.





Jag är otroligt nöjd och om jag ska tolka alla meddelande och kommentarer jag fått så känner alla deltagare i kennelträffen detsamma. Jag hoppas vi alla och dubbelt så många till möter upp nästa år!

Höll på att glömma...


Denna vecka står det stadsträning på valpkursarnas schema. Här är bilder och filmer från gårdagen i centrala Malmö... Vi startar nya kurser vecka 41. Du hänger väl på???

Nu är det natti natti här!

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.